Eventipedia

Toyota. Maşini hibride

Posted on: 22 Iunie 2008

Pornind de pe poziţia părtinitoare a cuiva care nu a manevrat un automobil decât verbal, din scaunul din dreapta („Asta nu e zonă de 50? Nu crezi că ar trebui să încetinim? ” *motherly press on the hand*) şi care nu intenţionează să parcurgă mai mult de un metru din faţa volanului, dar cineva care se lasă deseori pătruns de cauzele nobile ale CSR-ului, mai mult ori mai puţin ipocrit sperând să salveze o moleculă din lume dacă nu lasă becul aprins când iese din cameră, am dat curs invitaţiei lui Cristi la o discuţie pe tema maşinilor hibride, alternativă viabilă la zeităţi nervoase care umblă pe strâmtele căi urbane, fumegând discret de sub rochiile de tablă.

Într-o zi de iulie înnorat, pe terasa GreenHours, sub umbrele verzi ocrotitoare şi privirea paşnică a lui Otto, ecologică şi ea, într-o notă hippie detaşată, Alex şi Cristina de la Toyota | România ne-au vorbit despre modelul lor hibrid, Toyota Prius, şi despre avantajele, multe dintre ele pragmatice, pe care o asemenea alegere ar aduce-o posesorului şi celor din jur. Cunoscând modelul de ne-conferinţă anterior aplicat în cazul lansării Dacia Sandero, Manafu a vrut să rişte încă o dată mijlocirea unei întâlniri informale între reprezentanţii unei companii şi public, majoritar bloggeri, primii supunându-se unei analize de multe ori fără prea multe menajamente ale celor din urmă. Căile marketingului sunt sinuoase iar uneori o astfel de expunere, deşi potenţial riscantă, poate adăuga liniuţe valoroase la graful unei companii transparente, deschise, oneste în privinţa produselor ei.

Ei bine, da! A fost şi Bucurenci. Ecologicul Bucurenci, salvatorul în jeanşi mulaţi şi cămaşa şifonată casually, articulat şi omenos, onest şi realist în cele spuse, aici moderator şi ocazional dătător cu părerea. Se pare că MaiMultVerde, organizaţie care îşi suflecă mânecile în cel mai vizibil fel – desfăşurând acţiuni ecologice şi inspirând prin model propriu, prinde legături tot mai reale cu lumea companiilor, modelul hibrid Prius devenind într-un viitor apropiat maşina oficială a organizaţiei.

Totuşi, ce e acest Prius (sau orice altă maşină hibridă)? E replica ecologică a lumii automobilelor, o maşină care îmbină puterea unui motor electric cu cea survenită pe calea arderii combustibilului, un mecanism care asigură în mare parte aceiaşi parametri de locomoţie ca un automobil clasic, însă cu reduceri semnificative în segmentul poluării şi consumului ulterior. Normal, există limitări, există neajunsuri, însă şi o sumă de avantaje care pot balansa raportul de opinii. Încercând o sumarizare pe degete, ca principale puncte pozitive am putea numi consumul redus de combustibil, silenţiozitatea, emisiile reduse de CO2 ( 104 g/kg faţă de 150 g/kg în cazul automobilelor obişnuite, „echivalentul unei păduri de 71 de copaci”), dezlegarea de la plata taxei de primă înmatriculare, toate acestea fiind echilibrate de un preţ la achiziţie ceva mai ridicat (25.500 Euro), de mici rateuri la nivel de estetică (se impută producătorilor încăpăţânarea de a turna ideea de maşină hibridă într-o matriţă care nu se încadrează în standardele estetice ale lumii automobilistice prezente, „maşini urâte” care ies în evidenţă prin bizarerie, însă tocmai această caracteristică vizuală dându-le statut de „walking statement”).

Irina de la Stele Verzi

Ministrul Mediului, în trecere

Cei prezenţi, în mare parte bloggeri pe care vă las să-i ghiciţi în imagine, s-au înscris majoritar în tabăra celor cărora le tresaltă sufletul la ideea de conduită ecologică, mulţi răspunzând afirmativ când au fost chestionaţi asupra dorinţei / disponibilităţii de a-şi achiziţiona o maşină hibridă. Totuşi, întâlnirea nu a fost o simfonie emoţionantă a unor voluntari ai ecologiei, adunaţi să compună o odă a ozonului. S-a discutat despre numere, traduse în cheltuieli sau emisii, despre beneficii, despre strategii de marketing şi profilul potenţialului cumpărător în România (subiect care a părut să-i pună în dificultate pe reprezentanţii Toyota, care păreau luaţi prin surprindere de aceste întrebări de un elementar pur în lumea afacerilor), despre paşi mici în locul gesturilor mari (Toyota, cu 23 de asemenea automobile vândute în România anul acesta, îşi propune ca ţintă pentru perioada următoare.. 90 de maşini Prius).

Mai multe puteţi găsi în prezentarea Toyota – sper să ajungeţi până la ultimul slide, esenţial pentru cultura noastră de şoferi (eco-)prietenoşi.

Anunțuri
Etichete: ,

10 răspunsuri to "Toyota. Maşini hibride"

Hm, cred ca am mai vazut-o pe Irina, nu lucreaza la Adobe?
E chiar simpatica masinuta.

Ciao,

foarte fain articolul :D

ps-pt mihnea: yup, lucram la Adobe. acum am luat-o de la capat impreuna cu dreamproduction.ro/blog (in cateva zile bagam si contentu’ :D)

Foarte fain evenimentul. Daca eram in Bucuresti veneam si eu.

Ce bloggeri ai cunoscut, Madalin?:) Ai vorbit cu Adi Ciubotaru?:)

Madalina, desigur :) :P .

Ovidiu, a fost şi Adrian acolo, chiar a avut un aport la dezbatere, însă n-am socializat prea mult, problema cu bloggerii e că par să formeze un front de prieteni la care simţi că nu ai acces facil. În plus, nu sunt foarte sociabilă, prefer să-i observ de la distanţă. ; )

Irina, you’re like my hero, bravo pentru curaj, îţi ţin pumnii pentru anul care urmează. : )

Mihnea, şi eu o găsesc drăguţă, m-a surprins opinia contrară a unora.

Nu se va realiza mare lucru cu aceste masini hibride. Ceea ce ar trebui sa se intample de fapt, si se va intampla inevitabil in cel mult un secol, este ca lumea sa renunte la acest moft capitalist numit masina personala, cel putin pentru plimbarile in interiorul unui oras. Pentru acestea exista transportul in comun. Iar pentru satele si comunele care nu au o asemenea infrastructura, exista unele inventii obscure numite: caruta, bicicleta, ricsa, etc.

Cristi, delicios scepticism, insa tind sa-i cred pe domnii de la intalnire, care au dezvaluit tinta lor viitoare: motor cu 0 emisii si, probabil, 0 consum de combustibil. Masina personala nu va disparea pentru ca si peste cel mult un secol confortul personal va avea prioritate in alegerile oamenilor. Inclinarea inspre transportul in comun va aparea intr-o anumita masura atunci cand vor exista beneficii reale menite sa incurajeze mersul in comun (cu mijloace dedicate sau ceva asemanator fenomentului de car-pooling din State).

Atata timp cat se mai aplica unele „mofturi” numite legi ale fizicii, orice aparat care plimba de colo-colo un american imbuibat va consuma o cantitate corespunzatoare de energie sub forma de combustibil (fie el benzina sau hidrogen sau uraniu sau antimaterie, etc.) care la randul lui trebuie produs undeva cu consum de energie, etc., lantul incheindu-se la Soare, unicul lucru din viata noastra pe care il putem numi cu adevarat generos. Viitorul productiei de energie sta in exploatarea cat mai eficienta a puterii inimaginabil de mari si gratuite a Soarelui (sau a altor stele, but let’s not get ahead of ourselves).

Cat despre partea a doua, atunci cand petrolul va fi pe sponci si numai billgatesii sau Becali al 3-lea si-l vor permite, cred ca notiunea de „confort personal” va suferi o mica… transformare :)

Fara indoiala, acesta este scopul marilor producatori de autovehicule: cautarea unor alternative de motorizare nepoluante si cu un consum mai redus de combustibil fosil. Din punct de vedere al romanilor insa, achizionarea unei astfel de masini devine costisitoare si din cauza taxelor vamale (sunt de provenienta asiatica majoritatea marilor pionierilor „verzi” – vezi Toyota, Honda,etc…). Asa ca, oricat de „eco” ar fi aspiratiile noastre, totul se reduce la potenta financiara.
Singura speranta pentru accesibilitate ramane dezvoltarea unor astfel de tehnologii si de catre producatori europeni astfel incat sa se inteteasca concurenta pe acest segment, ceea ce nu se va intampla mai devreme de 3-4 ani. Pana atunci, e buna si Sandero… ;)

am i back in time now? :(

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

We come. We see. We write.


It's all about events, people and the lime in your vodka tonic.

eventipedia [at] gmail [dot] com

Bucharest, Romania
Iunie 2008
L M M M V S D
« Mai   Oct »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
%d blogeri au apreciat asta: